Bővebben a Balatonról Siófok város Somogy megyében, népszerű üdülőhely, a Balatonpart legnagyobb városa és kikötőváros a tó déli partján. Területe a 20. század második felében jelentősen megnőtt, mivel bekebelezte a korábban önálló Balatonkiliti és Balatonújhely községeket, továbbá Balatonszabadi tóparti településrészeit. A városban viharjelző obszervatórium működik. A Sió 1865-ben épült zsilipjén át engedik le a Balaton felesleges vízét. Siófok a Balaton keleti medencéjének déli partján fekszik, ott, ahol a Sió ered a tóból. Északról a Balaton, keletről a Mezőföld szélét képező hullámos fennsíkok, délről és nyugatról pedig Külső-Somogynak a Balaton déli oldalára jellemző szelíd lejtésű dombsorai határolják.
Keleti medencéjét a Tihanyi-félsziget választja el a tó többi részétől. Déli partjánál medre sekélyebb. Északi oldalán található a badacsonyi borvidék és a Tapolcai-medence, jellegzetes vulkáni tanúhegyeivel. A tó egyes részein halászat folyik. Siófok és Sármellék mellett repülőterek vannak. A Balaton és környéke Budapest mellett az ország turisztikailag leglátogatottabb területe. Környékén gyógyfürdők, termálforrások találhatók. A tavon minden évben megrendezik a Kékszalag Nemzetközi Vitorlás Versenyt.
Emellett a magyar hajógyártás termékeire külföldön is van kereslet. A Pauger-műhely már világhírű, ott készült Fa Nándornak is a hajója, a 60 lábas imoca, a Spirit of Hungary. Ez az egytestű földkerülő hajó” – fogalmazott Holczhauser András, aki hozzátette, hogy a nemzetközi versenyen győztes RC44-es hajót is a Pauger-műhelyben gyártották.
A mezőny délután fél háromra már jócskán széthúzódott a tavon: az éllovas Fifty-Fifty délután kettő körül nagy előnnyel vette a keszthelyi fordulót (5 óra 6 perc 14 másodperc alatt érték el), a hivatalos oldal bejegyzése szerint az üldözők 20-30 perccel járnak mögöttük. Háromnegyed kettőig 60 hajó érte el a siófoki bóját. A tókerülő versenyre idén 516 hajó nevezett, fedélzetükön több mint 2500 vitorlázóval.
Férfi kézi Európa-liga: csoportkörben a Balatonfüred - NSOAz Európai Kézilabda-szövetség (EHF) rangsora alapján a magyar bajnoki bronzérmes Balatonfüredi KSE egyből a csoportkörben kezdi meg szereplését a férfi kézilabda Európa-ligában. A klub honlapjának tájékoztatása szerint a BKSE-re október végétől tíz mérkőzés vár a csoportkörben, amely nagy erőpróbát jelent a csapatnak. A Balatonfüred egyébként a jövő hét közepén egy orvosi felméréssel kezdi meg felkészülését a következő idényre, s a rajt előtt több edzőmérkőzést is játszik. 2022. 10. 16 15:41:52 Kézilabda nemzetisport. hu A Storhamar ellen a második félidőben kiváló játékkal kirukkoló Győr megérdemelt nagy különbségű győzelmet aratott.
Foci: MOL Magyar Kupa 2022/2023 élőben - eredmények, meccsek, tabellákMOL Magyar Kupa élőben a Livesport. com oldalain. Ez a(z) MOL Magyar Kupa 2022/2023, (Foci/Magyarország) aloldala. Amennyiben másik, de ezzel megegyező nevű (MOL Magyar Kupa) versenysorozatot keresel, válaszd ki a sportágat a felső menüben vagy a kategóriát a bal oldali menüben.
Másodszor döntötte meg saját csúcsát ez a hajó, ezúttal 36 másodperccel hamarabb ért célba, mint 2014-ben. „Az idei évben 516 katamarán indult a viadalon, ebből hat-nyolc hajó győzelmi esélyekkel indult. Már a rajtnál lehetett tudni, `amikor bejött a 10-12 csomós délnyugati szél, hogy ez a Fifty-Fiftynek kedvez.
A rekord eléréséhez a szél is kell” – árulta el Holczhauser András. Mindez azt is jelenti, hogy a magyar hajógyártás világszintűnek számít, világszerte elismert szaktudással, know-how-val rendelkezik független attól, hogy Magyarország nem tengerparti ország. Ugyanis nemcsak az idén győztes hajó, a Fifty-Fifty készült hazánkban, a világhírű Pauger-műhelyben, hanem a magyar élmezőny hajósai és a nemzetközi világklasszisok is hazánkban építtetik a hajóikat több más magyarországi műhelyben. „Nagyon érdekes az, hogy évről évre rengeteg újítás kell a hajózásban. Ha valaki a győzelemre hajt, az nem állhat meg, hiszen a technológia a vitorlázásban is gyorsan fejlődik.
A Kékszalag egyszersmind egy presztízsverseny, egy tradicionális verseny, illetve a technológiai újításoktól gazdag viadal, és ez irányadó az iparágban világszinten is. Érdekesség, hogy az olimpiai ezüstérmes, világ- és Európa-bajnok magyar vitorlázó, Berecz Zsombor is indult a Kékszalagon bemutató jelleggel. „Nagyon érdekes hajót hozott például Berecz Zsombi is a Kékszalagra. Egy háromfős, 240 kilogrammos egytestű karbon kishajóval indult” – tette hozzá Holczhauser András.
Mit jelent a Balatonnak a Kékszalag? Mit hoz a konyhára Európa legnagyobb tókerülő versenye? Elemzés a gyorsasági rekordot hozó 54. Kékszalag utánVilághírű magyar hajókészítő műhelyekben születnek hazánk és számos külföldi világklasszis vitorlázó hajói. Mit hoz nekünk a Kékszalag, miért ekkora jelentőségű Európa legnagyobb tókerülő versenye? Bánfalvi Szabolcs és Csisztu Zsuzsa írása Hogy hízlalták ekkorára a Kékszalagot övező programokat? Az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj július 14-én reggel 9. 00 órakor rajtolt. A versenyzőknek a hagyományoknak megfelelően a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred távot kell teljesíteniük, amely légvonalban 155 kilométer. A résztvevőknek negyvennyolc órán belül kell a célba érniük.
Elsüllyedt egy hajó a KékszalagonA szervezők nem közölték, melyik hajót érte baleset, de a Facebook-bejelentéshez fűzött kommentek tanúsága szerint az Anibel süllyedt el, és a négyfős legénység sértetlenül a partra került. A baleset oka egyelőre ismeretlen. A hivatalos közlésben annyi szerepelt, hogy akik az északias irányt választották a kenesei bója felé, azok vigyázzanak.
Elsüllyedt egy hajó a Kékszalagon - Infostart.hu A Balaton ikonikus vitorlásversenye idején történt baleset Balatonalmádi előtt. Háromnegyed kettőig 60 hajó érte el a siófoki
A 2021-es Kékszalagon 556 hajó indult 35 hajóosztályban, ezzel akkor felülmúlták a 2020-os 535 nevezést 27 kategóriában. „Nem tudom, miért nevezett idén kevesebb hajó. Az időjárás képes befolyásolni az induló létszámot, hogyha rossz idő van, akkor kevesebben indulnak el. Ezúttal azonban jó idő volt. Emiatt picit csalódott vagyok. A versenyzői létszám viszont nőtt, többen voltak a fedélzeten a versenyzők idén mint tavaly” – mondta a Mandinernek Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.
Magyarország legnagyobb vitorlásversenyén találkozik az innováció, ugyanis a legmodernebb technika is megjelenik a vízen, illetve a tradíció, mivel a nagy múltú klasszikus hajók is indultak a regattán. A tavalyi viadallal ellentétben, ezúttal a szervezésben nem okozott külön fejtörést a Covid, idén a résztvevők és az érdeklődők korlátozások nélkül élvezhetik az eseményt. „A verseny célja, hogy az innovációt támogassa, és fejlődjön a technológia a vitorlázásban. Ez egy technikai sport. Ahhoz, hogy valaki győzzön a Kékszalagon, ahhoz feltétlenül olyan eszközre van szüksége, amely képes arra, hogy gyorsabb legyen, mint az ellenfelek” – jelentette ki Holczhauser András. Az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon magabiztos győzelmet aratott a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, – amely egy kétárbócos hazai tervezésű és építésű katamarán – ráadásul új rekordidővel (7:13:21 óra).
Az idei évben a Pauger-műhelyben két új testet kapott a hajó, így majdnem fél tonnával lett könnyebb, s ez előrevetítette azt, hogy nagyon gyors lehet. A fiúknak nagyjából két és fél órája volt bevitorlázni a hajót, mert olyan későn készültek el ezek a szerelvények a hajóra, és már ott látszott az, hogy őrülten gyors a hajó és nagyon sokat gyorsult. És egyébként ez a szél, ami most fújt, ez a régi Fifty-Fiftynek is kedvezett volna. Ha nincs ez a váltás, akkor is nekik lett volna kedvező az időjárási körülmény. Az élmezőnyben minden hajó más-más technikával megy, és általában gyenge szélre fejlesztik a hajóikat, mivel a Kékszalagon a kis szél a jellemző.
Férfi kézi Európa-liga: csoportkörben a Balatonfüred - NSO Az Európai Kézilabda-szövetség (EHF) rangsora alapján a magyar bajnoki bronzérmes Balatonfüredi KSE egyből a csoportkörben kezdi